ŠTO MI ZNAMO O VOĆU I POVRĆU?
DOMINIK: “POVRĆE RASTE NA ZEMLJI.
BROKILA,MRKVA,KUPUS JE POVRĆE.
VOLIM DINJU JESTI, AONA JE VOĆE.”
KATARINA: “VOĆE JE JABUKA,ŠLJIVA,
NARANČA, LIMUN. NA STABLU RASTE.
SVIĐA MI SE BANANA, JABUKA.”
ROKO: “JA IMAN KOD SVOJE KUĆE DINJU ZATO
ŠTO MI JE MAMA KUPILA. DINJA JE VOĆE
I RASTE NA ZEMLJI.”
ANAPIA: “VOLIM JESTI DINJU.CRVENE JE
BOJE UNUTRA, A ZELENE VANKA.
ONA JE POVRĆE, A NE VOĆE.”
MATKO: “MRKVA JE POVRĆE. BOJE JE
NARANČASTE I ONA RASTE NA STABLU.
VOLIM JE JESTI.”
MERI: “POVRĆE JE ONO DI RASTE U ZEMLJI
I LJUDI JEDU POVRĆE. JA VOLIM JESTI
JABUKU, NARANČU I JAGODE, A
MRKVA JE POVRĆE.”
IVANPIO: “BANANE RASTU NA STABLU.
ŽUTE JE BOJE VANAKA, A BILE BOJE
JE UNUTRA.”
VALENTINA: “U MOJE BABE IMA VOĆA I
POVRĆA. I U DRUGE BABE ISTO.
JAGODA JE VOĆE, A MRKVA JE
POVRĆE.”
NAKON DEGUSTACIJE VOĆA:
MATKO: “CRVENE JE BOJE JAGODA,ONA IMA
LIŠĆE. UNUTRA JE CRVENE BOJE,
A VANKA IMA TOČKICE. LIPA JE
JAGODA, SLATKA JE.”
ANDREA: “TREŠNJA JE CRVENA, RASTE NA
STABLU. UNUTRA JE ISTO CRVENA.
KAD SE PREPOLOVI DOBIJEMO DVI.
TREŠNJA IMA ŠPICU, LIPA JE I
SLATKA.”
VALENTINA: “NARANČASTA JE MARELICA I
IMA VELIKU ŠPICU UNUTRA.
I ISTO JE NARANČASTE BOJE
UNUTRA. LIPA JE MARELICA.
MIRIŠU RUKE OD NJE.”
DOMINIK: “BANANA JE ŽUTE BOJE, A UNUTRA
JE BIJELA. BANANA IMA KORU,
UKUSNA JE I SLATKA.”
ROKO: “JABUKA JE ZELENE BOJE. DOBILI SMO
DVI JABUKE KADA SI IH TI IZREZALA.
KORA ČUVA JABUKU. MEKANA JE
I SLATKA I BAŠ MIRIŠE.”
DANIEL: “UNUTRA JE BIJELA, A VANKA JE
ZELENA. KORA ČUVA KRUŠKU.
DOBILI SMO POLA KRUŠKE JOŠ
KADA SMO PREREZALI. MEKANA
JE I SLATKA I IMA VODE U NJOJ.”
MERI: “NARANČA JE NARANČASTE BOJE.
AKO SMO IZRIZALI DOBILI SMO DVI.
UKUSNA JE I LIPA. IMA SOK I ON NIJE
LJUT. ZDRAV JE SOK.”
JOSIPA: “LIMUN JE ŽUTE BOJE. DA DOBIJEMO
DVA LIMUNA PREPOLOVIMO IH.
IZREZALI SMO LIMUN I DOBILI KORU.
LIMUN JE MENI SLADAK I OD LIMUNA
RADIMO LIMUNADU.”
NAKON DEGUSTACIJE POVRĆA:
JOSIPA: “MLADA KAPULICA JE LIPA. ZELENA
JE I BIJELA.”
IVANO: “LIPA JE POMIDORA, LIPŠA MI JE OD
KUMPIRA. CRVENE JE BOJE.”
TONKO: “LIPA JE MRKVA.”
NIKOLA: “KRASTAVAC JE SLADAK. ZELENE
JE BOJE, MALO JE HRAPAVA KORA.”
KATARINA: “DOBRA JE PAPRIKA, UKUSNA JE.
MOŽE BITI CRVENA I ZELENA.”
ROKO: “CIKLA MI NEKAKO IMA ČUDAN OKUS.
A, NE ZNAM KAKO ČUDAN. NE SVIĐA
MI SE.”
ANAPIA: “KAPULA JE BILE BOJE UNUTRA,A
LIPA MI JE KAD JE JEDEM.”
DANIEL: “LUK( ČEŠNJAK) ME PEČE KAD GA
JEDEM. NE SVIĐA MI SE.”
MERI: “GRAŠAK JE DOBAR. JA GA NAJVIŠE VOLIM JESTI. ON JE ZELENE BOJE I VANKA I UNUTRA. IMA MALA ZRNCA KAD SE OGULI KORA.”
DOMINIK: “ROTKVICA ME OPEKLA ZA JEZIK.
NEĆU JA TO JESTI VIŠE. UH,UH ŠTA
ME PEČE.”
Iako djeca svakodnevno u našem vrtiću i u svojim
kućama jedu voće i povrće, ipak se zna dogoditi da
nešto od toga ne prepoznaju i da ne razlikuju što je
voće, a što je povrće.
Dolaskom godišnjeg doba proljeća djeca su počela
uočavati promjene u prirodi, započeli su radovi u
vrtovima u kojima su sa svojim roditeljima sudjelovali
(šetnje u prirodi, sadnja povrća, itd.).
Projekt smo započeli razgovorom o voću i povrću na
temu: Što mi znamo o voću i povrću?
Zatim smo nastavili istraživanjem voća i povrća po
okusu, mirisu, boji, težini, sastavu…
Klasificirali smo voće i povrće razvrstavajući ga u
posebne košarice.
Crtali smo voće i povrće vodenim bojama.
Ostvarili smo suradnju s roditeljima (donosili su voće i
povrće u vrtić i to smo voće istraživali, slikali su djecu u
svojim vrtovima i u kupnji na tržnicama i to su nam
dostavili putem WhatsApp grupe).
Od tih slika izradili smo slikovnicu „U našim
vrtovima“.
Izradili smo stolno-manipulativne igre: memory voće i
memory povće, prepoznavanje boja voća i povrća,
spremanje voća i povrća u teglice po bojama.
U sobi dnevnog boravka oformili smo voćarnicu u kojoj
su se djeca rado igrala.
Pjevali smo pjesmicu “Voće, voće“ i čitali priču o
važnosti kompostiranja.
Cilj svih aktivnosti bio je informirati, motivirati i
osvijestiti djecu kako se što zdravije i kvalitetnije hraniti
i razviti zdrave prehrambene navike.
Uključivanjem djece u pripremu zdravih obroka, poput
voćne salate ili svježeg soka, povećali smo motivaciju
za njihovim konzumiranjem te samim tim potaknuli
djecu na iskustveno učenje.