Projekt “Voće i povrće”

ŠTO MI ZNAMO O VOĆU I POVRĆU?

DOMINIK: “POVRĆE RASTE NA ZEMLJI.

BROKILA,MRKVA,KUPUS JE POVRĆE.

VOLIM DINJU JESTI, AONA JE VOĆE.”

KATARINA: “VOĆE JE JABUKA,ŠLJIVA,

NARANČA, LIMUN. NA STABLU RASTE.

SVIĐA MI SE BANANA, JABUKA.”

ROKO: “JA IMAN KOD SVOJE KUĆE DINJU ZATO

ŠTO MI JE MAMA KUPILA. DINJA JE VOĆE

I RASTE NA ZEMLJI.”

ANAPIA: “VOLIM JESTI DINJU.CRVENE JE

BOJE UNUTRA, A ZELENE VANKA.

ONA JE POVRĆE, A NE VOĆE.”

MATKO: “MRKVA JE POVRĆE. BOJE JE

NARANČASTE I ONA RASTE NA STABLU.

VOLIM JE JESTI.”

MERI: “POVRĆE JE ONO DI RASTE U ZEMLJI

I LJUDI JEDU POVRĆE. JA VOLIM JESTI

JABUKU, NARANČU I JAGODE, A

MRKVA JE POVRĆE.”

IVANPIO: “BANANE RASTU NA STABLU.

ŽUTE JE BOJE VANAKA, A BILE BOJE

JE UNUTRA.”

VALENTINA: “U MOJE BABE IMA VOĆA I

POVRĆA. I U DRUGE BABE ISTO.

JAGODA JE VOĆE, A MRKVA JE

POVRĆE.”

NAKON DEGUSTACIJE VOĆA:

MATKO: “CRVENE JE BOJE JAGODA,ONA IMA

LIŠĆE. UNUTRA JE CRVENE BOJE,

A VANKA IMA TOČKICE. LIPA JE

JAGODA, SLATKA JE.”

ANDREA: “TREŠNJA JE CRVENA, RASTE NA

STABLU. UNUTRA JE ISTO CRVENA.

KAD SE PREPOLOVI DOBIJEMO DVI.

TREŠNJA IMA ŠPICU, LIPA JE I

SLATKA.”

VALENTINA: “NARANČASTA JE MARELICA I

IMA VELIKU ŠPICU UNUTRA.

I ISTO JE NARANČASTE BOJE

UNUTRA. LIPA JE MARELICA.

MIRIŠU RUKE OD NJE.”

DOMINIK: “BANANA JE ŽUTE BOJE, A UNUTRA

JE BIJELA. BANANA IMA KORU,

UKUSNA JE I SLATKA.”

ROKO: “JABUKA JE ZELENE BOJE. DOBILI SMO

DVI JABUKE KADA SI IH TI IZREZALA.

KORA ČUVA JABUKU. MEKANA JE

I SLATKA I BAŠ MIRIŠE.”

DANIEL: “UNUTRA JE BIJELA, A VANKA JE

ZELENA. KORA ČUVA KRUŠKU.

DOBILI SMO POLA KRUŠKE JOŠ

KADA SMO PREREZALI. MEKANA

JE I SLATKA I IMA VODE U NJOJ.”

MERI: “NARANČA JE NARANČASTE BOJE.

AKO SMO IZRIZALI DOBILI SMO DVI.

UKUSNA JE I LIPA. IMA SOK I ON NIJE

LJUT. ZDRAV JE SOK.”

JOSIPA: “LIMUN JE ŽUTE BOJE. DA DOBIJEMO

DVA LIMUNA PREPOLOVIMO IH.

IZREZALI SMO LIMUN I DOBILI KORU.

LIMUN JE MENI SLADAK I OD LIMUNA

RADIMO LIMUNADU.”

NAKON DEGUSTACIJE POVRĆA:

JOSIPA: “MLADA KAPULICA JE LIPA. ZELENA

JE I BIJELA.”

IVANO: “LIPA JE POMIDORA, LIPŠA MI JE OD

KUMPIRA. CRVENE JE BOJE.”

TONKO: “LIPA JE MRKVA.”

NIKOLA: “KRASTAVAC JE SLADAK. ZELENE

JE BOJE, MALO JE HRAPAVA KORA.”

KATARINA: “DOBRA JE PAPRIKA, UKUSNA JE.

MOŽE BITI CRVENA I ZELENA.”

ROKO: “CIKLA MI NEKAKO IMA ČUDAN OKUS.

A, NE ZNAM KAKO ČUDAN. NE SVIĐA

MI SE.”

ANAPIA: “KAPULA JE BILE BOJE UNUTRA,A

LIPA MI JE KAD JE JEDEM.”

DANIEL: “LUK( ČEŠNJAK) ME PEČE KAD GA

JEDEM. NE SVIĐA MI SE.”

MERI: “GRAŠAK JE DOBAR. JA GA NAJVIŠE VOLIM JESTI. ON JE ZELENE BOJE I VANKA I UNUTRA. IMA MALA ZRNCA KAD SE OGULI KORA.”

DOMINIK: “ROTKVICA ME OPEKLA ZA JEZIK.

NEĆU JA TO JESTI VIŠE. UH,UH ŠTA

ME PEČE.”

Iako djeca svakodnevno u našem vrtiću i u svojim
kućama jedu voće i povrće, ipak se zna dogoditi da
nešto od toga ne prepoznaju i da ne razlikuju što je
voće, a što je povrće.
Dolaskom godišnjeg doba proljeća djeca su počela
uočavati promjene u prirodi, započeli su radovi u
vrtovima u kojima su sa svojim roditeljima sudjelovali
(šetnje u prirodi, sadnja povrća, itd.).
Projekt smo započeli razgovorom o voću i povrću na
temu: Što mi znamo o voću i povrću?
Zatim smo nastavili istraživanjem voća i povrća po
okusu, mirisu, boji, težini, sastavu…
Klasificirali smo voće i povrće razvrstavajući ga u
posebne košarice.
Crtali smo voće i povrće vodenim bojama.
Ostvarili smo suradnju s roditeljima (donosili su voće i
povrće u vrtić i to smo voće istraživali, slikali su djecu u
svojim vrtovima i u kupnji na tržnicama i to su nam
dostavili putem WhatsApp grupe).
Od tih slika izradili smo slikovnicu „U našim
vrtovima“.
Izradili smo stolno-manipulativne igre: memory voće i
memory povće, prepoznavanje boja voća i povrća,
spremanje voća i povrća u teglice po bojama.
U sobi dnevnog boravka oformili smo voćarnicu u kojoj
su se djeca rado igrala.

Pjevali smo pjesmicu “Voće, voće“ i čitali priču o
važnosti kompostiranja.
Cilj svih aktivnosti bio je informirati, motivirati i
osvijestiti djecu kako se što zdravije i kvalitetnije hraniti
i razviti zdrave prehrambene navike.
Uključivanjem djece u pripremu zdravih obroka, poput
voćne salate ili svježeg soka, povećali smo motivaciju
za njihovim konzumiranjem te samim tim potaknuli
djecu na iskustveno učenje.