Projekt “Kukci”

1. Cilj projekta

Razvoj svijesti o očuvanju prirode, zaštiti života na zemlji te o tome kako svaki živi organizam na svijetu ima svoju zadacu i cilj postojanja.

2. Zadatci projekta

– poticanje integriranog razvoja svih područja djetetova razvoja

– produbljivanje svijeti o značajima i zadatcima svih organizama u prirodi

– produbljivanje znanja o kukcima

– produbljivanje znanja o biljkama, nektaru…

– poticanje razvoja svijesti o očuvanju prirode

– poticanje zaštite svog života na zemlji

3. Razvoj projekta

Sam početak projekta te odabir teme je došao od djece, u sobi dnevnog boravka pronašli su letećeg mrava kojeg su istraživali te zatim o tome razgovarali. S obzirom na interes velikog broja djece za tu temu pripremili smo im razne enciklopredije, fotografije i slikovnice.

Razgovorom smo došli do inicijalnih znanja koje svako dijete posjeduje o određenom kukcu. Kako se radi o djeci u dobi od 5 i 6 godina jako su bili zainteresirani za čitanje i prije ovog projekta pa smo u realizaciju krenuli s slikovnicom Erica Carlea “Vrlo gladna gusjenica” te smo u isto vrijeme kroz sadržaj priče ponovili i dane u tjednu te naučili nešto novo, odnosno razvojni ciklus od gusjenice do leptira. Vezano za priču ponudili smo i razne materijale za razvoj fine motorike ruke. Kroz ovu temu smo proučavali i razne likovne tehnike pa smo ud recikliranih materijala izradili gusjenice i leptire te tako ukazali na važnost očuvanja prirode.

Uz pomoć djece izradili smo centar za kukce u koji smo stavili razne materijale te enciklopedije vezane za temu, povodom Dana državnosti djeca i odgajatelji su izradili plakat s endemskim te zaštićenim vrstama kukaca u Hrvatskoj te tako produbili znanje o ovoj temi.

Samoinicijativno djeca su uz pomoć roditelja kod kuće uhvatili razne vrste kukaca te ih donijeli u vrtić pa smo i kroz ovaj projekt ostvarili odličnu suradnju s roditeljima.

Kukce koje su djeca donijela zatim su promatrala i istarživala te bilježili zapaženo. Primjetili smo veliki interes za bubamare te smo kroz “Veliku knjigu kukaca” produbili znanje kod djce o ovoj vrsti. Nakon čega je jedna djevojčica, kroz brojne razgovore o kukcima koje smo vodili, naglasila kako njezin otac ima pčele te se interes lagano prebacio na ovu temu. Djeci smo ponudili razne fotografije iz kojih su oni zaključili koje sve vrste košnica imamo kod pčela, kako se prikuplja med te gdje pčele žive. Kako se projekt bližio kraju tako je i pedagoška godina odmicala, a vrućine su postajale sve nesnosnije pa su djeca došla do pitanja “Kako pčele piju?” to smo otkrili uz pomoć istraživačke aktivnosti sa slamčicama.

4. Vrednovanje projekta

Iako nam je projekt prekinut krajem pedagoške godine, možemo primjetiti da su zadaće i cilj projekta ostvareni, a kao najvažniju ocjenu možemo smatrati veliki interes djece te odličnu suradnju s roditeljima.